Soms doet een financiële meevaller de situatie helemaal veranderen en wijk je van het standaard plan af om over te stappen naar een plus plan.
Hoewel de deur grof wel dicht is blijft het natuurlijk een gerepareerde deur. Ik heb besloten om deze alsnog te vervangen, heb immers een ruimer budget.
Ik ontdekte ook dat de de toen gebruikte scharnieren net een paar milimeter schelen qua gaten en ook waren de scharnier0gaten in de sponning scheef geboord door de vorige bewoners, een kwalijke zaak.
De reperareerde sponning blijft wel gehandhaafd, al zal ik de oude scharniergaten ook moeten repareren. De oude gaten boor ik uit tot 8mm en daar lijm ik houten dowels in met houtlijm, na drogen en nabewerken kunnen de nieuwe scharniergaten worden geboord en de sponning verder afwerken, gronden en verven en dan de nieuwe deur erin.
Een andere veel extremere wijziging van het plan is de multimedia kant wand.
Zo had ik in 'eerste instantie' van die zelfklevende 3d behangtegels in gedachte zoals deze:
Toevallig heeft de nieuwe winkel Iper megastore deze ook en ben achteraf blij dat hun er gelukkig niet genoeg op voorraad hadden, want zag er in werkelijkheid niet echt degelijk uit en je blijft de naden altijd zien.
Ook had ik tijdens de oriënterende fase eerder al een sample besteld, ik kreeg dit geleverd en is van het merk Rebel of Styles:
En op afstand best fraai:
Maar van dichtbij vallen ze door de mand, zie macrofoto:
Echter had ik een financiële meevaller en dacht bij mezelf: dit moet veel beter kunnen en veel netter.
Dus worden het echte steenstrips
Een zelfgemaakte sampleprint met 2 A3'tjes aan elkaar ziet er al gelijk erg strak uit en in werkelijkheid zijn dit witte steenstrips met een witte voeg en dus lichter dan de print:
Gaat om het steenstrip type Milano 40cm x 16cm en komt van Hornbach:
Zou in dit moeten resulteren qua wand:
En dan met een plafond van akoestische blank eiken viltpanelen en koofverlichting:
Deze artist impressie geeft weer hoe het ongeveer moet worden, al klopt er niks van het meubilair. Gaat om de combinatie van plafond en strijklicht effect. De reden voor een witte wand is mijn Ambilight tv
Artist Impressie:
De grote grap:
Ik ben nauwelijks duurder uit
Dus heb ik er ook maar een nieuwe boxspring vanaf geknepen, mijn huidige spiraalbodembed is ruim 40 jaar oud

En uiteraard gelijk ook met RGB ledverlichting